Friday, February 11, 2011

jom libatkan diri dengan dua kempen besar ni..

Assalamualaikum..
tadi saya ada dapat jemputan dari al hakim untuk join kempen ni..
maka saya pon pegi blog beliau dan terbaca kempen ni dan saya rasa 
perlunya untuk saya buat kempen ni untuk kawan2 semua 
tanggungjawab ni..sebagai org islam kita perlu ingatkan perkara yang tak patut kita buat...



kempen pertama

kempen ini diajurkan oleh cik sunah suka sakura..

kempen kedua

"SAYA SAYANG SAUDARA SEISLAM SAYA,SAYA CINTA RASULULLAH DAN SAYA TAK AKAN SAMBUT VALENTINE DAY"

kempen kedua ni dianjurkan oleh saya..jika nak join mudah sahaja..
1.buat satu entry khas untuk kempen ini..
2.pastikan banner ini ada pada entry tersebut..
3.letakkan link entry anda di ruangan komen saya..tujuannya hanya mahu melihat berapa ramai yang join..
4.pastikan ayat ini ada di bawah banner "SAYA SAYANG SAUDARA SEISLAM SAYA,SAYA CINTA RASULULLAH DAN SAYA TAK AKAN SAMBUT VALENTINE DAY"..(wajib)
5.kempen ini akan dijalankan sehingga 15 Februari 2011..
6.ajak rakan blogger yang lain..

tujuan kempen ni untuk ingatkan para remaja kita bahawa Valentine's Day ni haram disambut...hari Valentine ni sebenarnya adalah hari untuk memperingati seorg lelaki yang bernama Valentine. Valentine sebenarnya adalah seorang martyr (dalam Islam disebut 'Syuhada') yang  bersifat 'dermawan' maka dia diberi gelaran Saint atau Santo. 
Pada tanggal 14 Februari 270 M, St. Valentine dibunuh karena pertentangannya (pertelingkahan) dengan penguasa Romawi pada waktu itu iaitu Raja Claudius II (268 - 270 M). Untuk mengagungkan dia (St. Valentine), yang dianggap sebagai simbol ketabahan, keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi cubaan hidup, maka para pengikutnya memperingati kematian St. Valentine sebagai 'upacara keagamaan'.

harap remaja2 di luar sana tak la ikut meraikan hari valentine ni...sedangkan korang sendiri tak tau pn asal usul valentine  tu sebenarnye...



p/s:nak buat dua-dua lagi bagus!



~bAtRisH~

1 comment:

picairin said...

http://robotzsophisticated.blogspot.com/2011/02/support-campaign-brought-by-my-cute.html

joined!!!