Monday, February 14, 2011

mimpi semalam

semalam saya mimpi sesuatu...
mimpi baik...
tapi selalunya orang cakap kalau mimpi buruk
akan berlaku yang sebaliknya...
tapi kalau mimpi baik pulak macm mne???
sebaliknya jugak ke? ish harap2 takla...

saya nak berkongsi mimpi semalam...
masyaallah indah betul..
kalau jadi realiti pun memang bersyukur sangatla... (^_^)




mimpi saya dilamar jadi tunangan orang...hee
ya allah memang tak dapat digambarkan betapa gembiranya saya masa tu..
permulaan mimpi saya keluar bersama kawan-kawan ke mana tak brapa pasti...
tapi masa tu memang ade la bercerita pasal boyfie masing-masing...
bila nak kawin la..bila nk makan nasik minyak la...dok berteka-teki siapa yang
bakal tamatkan zaman remaja...(haha..bajet macam muda lagik)

lepas tu balik la rumah masing-masing...
tiba-tiba my abg aka my shayang call...
boyfie : baby, jom keluar...abg nak cakap something la...
girlfie : ok abg..baby tunggu abg datang ye...



boyfie tersayang datang amik..pastu g makan2...
jalan amik angin...
girlfie : abg...tadi kate nak cakap something...
boyfie : ha'a...mmg nak ckap..jom kita duduk dulu...

maka kami berdua pon dudukla di bangku yang mengadap tasik...
si boyfie pon menyeluk saku nya dan keluarkan bungkusan kecil..
hanya kotak biase je..so tak expect apa2 la...
boyfie : baby....
girlfie da rasa semacam bila si boyfie panggil macam tu...mesti ade sesuatu ni...
boyfie : abg nak bagi sesuatu kat baby...( si boyfie mengeluarkan isi di dalam kotak)




tadaa...ini dia..macam ni la rupa sebenar cincin di dalam mimpi
cincin belah rotan orang ckap selalunya


girlfie : abg... (terharu)
boyfie : sayang...sudi tak jadi tunang abg mulai hari ini?
girlfie : menangis teharu...sambil angguk2 kepala...dan tersenyum... =)

esoknye..terus majlis tunang dijalankan...
kirenye rombongan dtg ptg tu jgk dan majlis dijalankan secara sederhana je...
hanya keluarga terdekat je tau pasal majlis ni..tak sempat nak bagitau pon
kat kengkawan lain...kalau diorg tau ni msti kena marah kaw2 sebab tak jemput..haha
maka dah selesai majlis bertunang dengan jayanya...
baju tak ingatla warna apa..harap maaf ye..hehe...


dua tiga hari selepas majlis...pergi berjumpa kengkawan lain...
still tak ckap kat diorg pasal majlis tunang tu...hehe
dah borak2 sume..tiba-tiba si girlfie ni tadi menghulukan tangan yang dihiasi cincin tunang..
hanya menguntum senyuman je...
si kawan (Hamima Effida ye termasuk jugak dalam mimpi ni..hihi) menegur..eh cincin ni tak pernah nampak pon...sape bagi?
girlfie : cik abg bagi...cincin tunang..
maka semua yang ada di situ terkejut...haaa (bunyi yang dibuat..hehe)
eh ko tak jemput pon...bile ko tunang..sampai hati ko...
maka si girlfie pon menceritakan perkara sebenar...


maka mimpi pon habisla...hahaha...
seriously...mimpi ni sangat membahagiakan...hee..
cik boyfie tersayang..agak2 bila la mimpi ni nak jadi nyata ye... (mode gatal..hehe)







~bAtRisH~

0 yang komen mengomen:

 

Blog Template by batrisyaamylea BloggerCandy.com