Monday, May 6, 2013

Berakhirnya Pilihan dan Raya


Salam peeps
Siapa cuti angkat kening..hehe
Pada siapa-siapa yang cuti hari ini untunglah kan
Kesian pada yang tak boleh cuti (simpati pada diri sendiri) =_='

Alhamdulillah..akhirnya berakhir juga teka-teki seluruh rakyat Malaysia semalam
Kemenangan berpihak kepada Barisan Nasional 
Mungkin ada yang sedih dan kecewa dengan kemenangan parti ni
Mungkin juga ada yang meraikan kemenangan dan kegembiraan bila parti ini menang
Bagi Bat mana-mana parti pun tak kisah sebenarnya asalkan agama dan hak kita sebagai rakyat terjamin
Kita sebagai rakyat mestilah nak negara yang aman dan semakin maju kan?
Jangan kerana parti dan politik hubungan keluarga dan kawan berakhir..betul tak?
Jangan sebab politik dulu boleh kongsi nasi sebungkus sekarang dah tak nak tengok muka
Jangan sebab politik ayah dah tak nak bagi duit poket dan belanja anak..
Jangan sebab politik staf mogok nak berhenti kerja sebab bos sokong parti yang menang..

Apa pun parti yang kita pilih..kita sebagai rakyat Malaysia perlu la bersatu-padu..
Tau tak orang di luar sangat cemburu dengan kita?
Bat ada sorang kawan ni dia asal dari Thailand..dia cakap Rakyat Malaysia bertuah sangat 
Minyak kat sana 3-4 kali ganda mahal dari minyak Malaysia..Makanan kat malaysia tak perlu ragui halal (kawan Bat ni Islam)..loan untuk belajar kalau tak bayar takda interest tiap-tiap tahun (dorang kalau tak bayar interest setiap tahun)..Ini apa yang kawan Bat cakap la..

So kembalilah eratkan silaturrahim sesama anda..
Apa pun ini pertama kali Bat mengundi..my experience as a first timer memang best..rasa nerves macam nak pergi exam je..bukan apa takut tersalah pilih..masa depan anak cucu bergantung di tangan kita kan..



 jangan gaduh-gaduh ya



~bAtRisH~


0 yang komen mengomen:

 

Blog Template by batrisyaamylea BloggerCandy.com